Lagt på hushave24.dk den 24-09-2015 af Thomas
Feriehusejere er ikke turister og hellere ikke borgere. De kaldes med et velbetegnende ord for fritidsborgere. Fra Destination Djursland har vi igennem magasinet Fremtidens Feriehus fået muligheden for at henvende os direkte til mere end 10.000 feriehusejere på Djursland.Aktive ambassadører
Feriehusejere har et højt kendskab til området med en særlig lokal stolthed og fungerer som ambassadører. Fra rapporten ”Fra feriehus til forretningspotentiale” udgivet af Videnscenter for Kystturisme ved vi også, at formålet med at have et feriehus bl.a. er at skabe plads til kvalitetstid og et aktivt fritidsliv. Med magasinet Fremtidens Feriehus har det været muligt at fortælle fritidsborgere om andre oplevelser på Djursland end de mest velkendte. En feriehusejer på det nordlige Djursland har ikke nødvendigvis det store kendskab til oplevelsesmuligheder på den sydlige del og omvendt.
Halvdelen af Djursland turistovernatninger foregår i et feriehus
Feriehuse er set ud fra et turismemæssigt perspektiv vigtige både i form af fritidsborgernes eget brug, men også i forhold til udlejning. På Djursland er der over 1.5 mio overnatninger af turister om året og halvdelen af dem er i et feriehus. ”Det betyder at udbuddet og kvaliteten af feriehuse spiller en stor rolle,” udtaler Flemming Rasmussen, turismedirektør Destination Djursland. Mange feriehusejere vælger at udleje deres feriehus og på den måde få en ekstra indtjening. ”Vi ser gerne at endnu flere vælger at leje deres feriehus ud og i det netop udkomne feriehusmagasin har vi fået muligheden for kommunikere direkte til feriehusejerne om behovet og betydningen heraf”, fortsætter Flemming Rasmussen.
Fremtidens Feriehus Djursland giver gode råd og nyttig viden, der inspirerer til at få igangsat en renovering. Magasinet indeholder artikler om forbedring af husene – indvendigt og udvendigt – og giver information om, hvad man som feriehusejer skal være opmærksom på, inden man kaster sig ud i renoveringsprojekterne.
FAKTA
Magasinet er postomdelt til feriehusejere på deres hjemmeadresse.
Udgivet af Destination Djursland og mediebureauet nord advertising
Oplag 12.000 stk.